Monday, July 19, 2010

Pilihan??

Di saat hati farah keliru, Allah lah peneman segala urusanku.. Ya Allah, Engkau berilah keputusan yg terbaik dlm pemilihanku..

Aku merindui saat2 aku berjuang bersama saudara2 ku.. berhempas pulas memastikan amanah yg Kau berikan ini terlaksana.. menyampaikan tanpa berhenti.. bergerak tanpa mengenal erti penat dan lelah.. Daku merindui saat2 dpt merasai btp indahnya Islam n manisnya nilai Iman itu sndri.. Ya Rabbi, berilah kekuatan kpdku serta shbt2 ku..

Kalau hakikat ketenangan dlm beribadat itu blm kta rasakan, ini bermakna kta blm dpt merasai nikmat Iman yg Allah berikan itu.. Ya Allah, pulangkan perasaan itu kpdku.. Aku amat merinduiMu.. Aku amat mencintaiMu..

“Dan hendaklah kamu meminta ampun kepada Rabbmu dan bertaubat kepada-Nya. (Jika kamu mengerjakan yang demikian), niscaya Dia akan memberi kenikmatan yang baik kepadamu (di dunia) sampai kepada waktu yang telah ditentukan dan Dia akan memberi kepada tiap-tiap orang yang mempunyai keutamaan (balasan) keutamaannya (di akhirat nanti)” (Huud:3).

“Wahai manusia, sesungguhnya telah datang kepadamu (dalam Al Qur-an) pelajaran dari Rabbmu dan penyembuh bagi penyakit-penyakit (yang berada) dalam dada dan petunjuk serta rahmat bagi orang-orang yang beriman” (Yunus:57).

HambaMu yg lemah ini terus-terusan meminta bantuan dariMu.. hatiku ini lemah.. hatiku ini perlukan penyokong drMu.. turunkanlah malaikat2Mu dlm mengajar erti kesabaran dan keikhlasan kepadaku..

“Allah tidak menghendaki untuk menjadikan kesempitan bagi kamu” (Al Maaidah:6).

“…Kebahagian (dan kemanisan iman) ini, meskipun pada mulanya tidak lepas dari berbagai macam kesusahan, penderitaan dan perkara-perkara yang tidak disenangi, (tapi pada akhirnya nanti) akan membawanya kepada taman-taman yang indah, tempat yang penuh kebahagiaan dan kedudukan yang mulia…” (Imam Ibnul Qayyim)

Ya Allah, bantulah aku dlm pemilihan ku.. berilah aku ketetapan yg terbaek.. Ameen..

-farah-

No comments:

Post a Comment